Hrad Kost

HISTORICKÁ PAMÁTKA

Víte že…

Víte, že Norbert Kinský, majitel hradu Kost, se při prohlídce místní rodové galerie vyjádřil slovy: „To snad není možné, že jsme měli v rodině takové ,opičáky´!“? Sympatickému staříkovi tu dodnes neřeknou jinak než „pane hrabě“.

Rezervujte ubytování na tel.:
+420 412 554 286
Rezervace ubytování online.

Dostupnost

Hrad Kost se nachází v půvabné krajině Českého ráje. Je příjemné zkombinovat jeho prohlídku s navštívením dalších přírodních a historických zajímavostí v okolí (např. Prachovské skály, Hruboskalské skalní město, Trosky, Valdštejn, Sychrov). Ubytovat se můžete v některém z mnoha zdejších hotelů a pensionů.

Je těžké říct, jak se na Kost dostat nejpříjemnější cestou. Trávíte-li v Českém ráji dovolenou, můžete se sem vydat pěšky a udělat si tak zároveň pěkný výlet po okolí. Cesta závisí na tom, kde jste ubytovaní a co všechno na ní chcete vidět.
Více informací najdete ve článcích Naučná stezka Plakánek a Hrady a zámky v okolí Kosti.

Pokud se na Kost chystáte na jednodenní výlet, můžete se sem dostat vlakem, autobusem i autem.

Vlakem:

Nejbližší vlaková stanice je v Libošovicích, které leží na lokální trati 064 Stará Paka – Mladá Boleslav. Hrad Kost se nachází asi 2 km odsud a je přístupný buď přímo po žluté turistické trase nebo menší oklikou po modré a následně červené turistické trase. Druhá cesta je příjemnější; vede Prokopským údolím mezi lesy a pískovcovými skalami. Železniční stanice Stará Paka je přístupná z Pardubic nebo Liberce, do Mladé Boleslavi se snadno dostaneme z Prahy či Kolína.

Autobusem:

Ve dnech školního vyučování a v sezóně jezdí autobusy přímo pod hrad (zastávka Libošovice, Podkost, hrad). V průběhu školního roku odjíždí denně kolem sedmé hodiny ranní autobus ze Sobotky na Kost a asi ve dvě hodiny odpoledne se vrací zpět. Od června do září jen o víkendech a o letních prázdninách denně kromě pondělí je možné dostat se ke Kosti také sezónními autobusovými linkami ze Sobotky a Mnichova Hradiště. Autobus vyjíždí na hrad asi v devět hodin ráno a vrací se kolem šesté večer.
Větší nabídku spojů nabízí zastávka Libošovice, Podkost, křižovatka Pomníky, kam přijíždějí autobusy z Turnova, Sobotky a Mladé Boleslavi. Ta se nachází uprostřed malebných lesů a od Kosti je vzdálena jen asi 1, 5 km. Ke hradu odsud vede červená turistická trasa.

Autem:

Od Prahy: rychlostní silnice R10 na Turnov – u Mladé Boleslavi sjezd na silnici 16 směrem na Jičín – u Přepeř odbočka doleva směr Dobšín – Kost

Od Hradce Králové: silnice 35 směr Liberec – v Jičíně sjezd na silnici 16 směr Mladá Boleslav – v Sobotce odbočka směr Vesec u Sobotky, Podkost – Kost

Od Liberce: silnice 35 na Turnov a dále na Prahu – u sjezdu Příšovice odbočka na obce Žďár a Skokovy – Kost

Parkovat je možné přímo v podhradí Kosti.